مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 13:352017-07-24سياسي

سیاوشی: دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت المال پرداخت کند


یک عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی خواستار پرداخت تفاضل دیه قاتل آتنا از سوی دستگاه قضایی برای قصاص وی و اصلاح قانون در موارد مشابه شد.

- طیبه سیاوشی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موضوع پرداخت تفاضل دیه زن و مرد در شرایطی که مرد قاتل یک زن است فقط در فقه امامیه و شیعه وجود دارد که این تفاضل دیه باید از سوی خانواده زن پرداخت شود تا مرد قاتل قصاص شود.

وی افزود: در مورد اخیر آتنا اصلانی قاعدتا با توجه به اینکه احساسات جامعه جریحه دار شده و این جنایت موجب بر هم زدن نظم و امنیت عمومی شده است ما می خواهیم که ریاست قوه قضاییه تفاضل دیه را از محل بیت المال پرداخت کنند تا طبق درخواست خانواده آتنا قاتل قصاص شود.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: ما معتقدیم قانون مجازات اسلامی در این زمینه نیاز به اصلاح دارد تا در موارد مشابه اگر زنی مورد تجاوز و قتل از سوی یک مرد قرار گرفت شرط پرداخت تفاضل دیه برای قصاص قاتل حذف شود و قاتل بدون دریافت تفاضل دیه از سوی خانواده مقتول مورد قصاص قرار گیرد.

سیاوشی در پایان گفت که فراکسیون زنان مجلس حذف تفاضل دیه برای موارد مشابه را در قالب اصلاح قانون مجازات اسلامی پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاوشی: دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت المال پرداخت کند

سیاوشی: دستگاه قضایی تفاضل دیه قاتل آتنا را از بیت المال پرداخت کند