مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 10:552017-07-24اجتماعي

خبرهای خوب تا پایان هفته برای بافت تاریخی مشهد


سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی گفت: تا پایان هفته خبرهای خوبی برای بناهای تاریخی شناسایی شده واجد ارزش و ثبت ملی شده در مشهد مقدس منتشر می کنیم تا حفاظت و احیای این بناها بهتر انجام شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به دنبال انتشار خبر تخریب خانه تاریخی قلابدوزها در بافت تاریخی مشهد و برخی طرح های دارای مصوبه برای گسترش خدمات گردشگری در این منطقه و طرح های نوسازی مانند تکمیل شارستان که توسط مدیریت شهری اجرایی می شوند، حسین اصغری ثانی، سرپرست معاونت میراث فرهنگی خراسان رضوی اعلام کرد تا پایان هفته خبرهای خوبی در راستای حفاظت از خانه های تاریخی اعلام می شود.

او با اشاره به وجود آثار و خانه های تاریخی ثبت شده در فهرست میراث ملی و بناهای واجد ارزش شناسایی شده در این منطقه بیان کرد: در حال حاضر پرونده آن ها در دست تهیه است، اما روند ثبت ملی این بناها به خصوص آن هایی که مالک خصوصی دارند یک روند یک طرفه نیست که از سوی سازمان میراث فرهنگی انجام شود، بلکه براساس قانون مالکان نیز باید از این اتفاق رضایت داشته باشند.

وی اضافه کرد: هر چند در برخی مواقع بسیاری از بناهای تاریخی نیز هستند که ارزش ثبت ملی دارند اما به هر دلیلی مالک اجازه ی ثبت آن ها را نمی دهد، که باید به این موارد نیز توجه کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبرهای خوب تا پایان هفته برای بافت تاریخی مشهد

خبرهای خوب تا پایان هفته برای بافت تاریخی مشهد