مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1396 ساعت 10:312017-07-24اجتماعي

یادداشت مهمان/ زکریا حسینی تنوع مدارس مسئله یا شبه مسئله؟!


با استناد به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و نیز وضعیت تنوع مدارس در کشورهای توسعه یافته، به نظر می رسد به جای کاهش تنوع مدارس باید از سامان دهی تنوع مدارس سخن به میان آوریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار آموزش و پرورش " قرار داده است: گوناگونی عناوین مدارس یکی از مؤلفه­ های کنونی نظام آموزش و پرورش ایران است.

مدارس دولتی، غیردولتی، تیزهوشان، هیأت امنایی، شاهد، ایثارگران، عشایری، قرآنی و هوشمند تنها نمونه­ هایی از بالغ بر 20 عنوان مدرسه در ایران است.

این موضوع با عنوان کلی تنوع مدارس به یکی از پرتکرارترین موضوعات ماه­ های اخیر رسانه­ ها پیرامون نظام تعلیم و تربیت بدل شده است.

افراد متعددی اعم از مسئولین وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به آن موضع ­گیری نموده ­اند، مرکز پژوهش­ های مجلس در رابطه با آن گزارشی کارشناسی منتشر کرد و رسانه ملی نیز بدان پرداخت.

فارغ از درجه اولویت این موضوع در هندسه مسائل متعدد نظام آموزش و پرورش، تکرار این موضوع در فضای رسانه ­ای آن را به مسئله روز مبدل کرده است، از این رو بررسی ابعاد این مسأله و کمّ و کیف آن ضروری به نظر می ­رسد.

مرور اجمالی مباحث مطرح پیرامون تنوع مدارس حکایت از غلبه­ صدای منتقدین دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت مهمان/ زکریا حسینی تنوع مدارس مسئله یا شبه مسئله؟!

یادداشت مهمان/ زکریا حسینی تنوع مدارس مسئله یا شبه مسئله؟!