مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 16:352017-07-23اقتصادي

کاهش 150 میلیون دلاری ورود داروهای تک نسخه ای به کشور


معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو با اشاره به برخی از اقدامات انجام شده در سازمان غذاغ و دارو در قالب طرح تحول سلامت، گفت: به عنوان مثال در این دوره شاهد کاهش ورود داروهای تک نسخه ای از 194 میلیون دلار به 44 میلیون دلار بودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر رسول دیناروند در خصوص برنامه‏ ها و اقدامات اجرایی حوزه غذا و دارو در راستای سیاست‏ های کلی اقتصاد مقاومتی، گفت: سازمان غذا و دارو براساس بند 2 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، حمایت از شرکت ‏های دانش بنیان برای تولید دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی به خصوص تجهیزات گران قیمت وارداتی را در دستور برنامه و اقدامات خود قرار داد.

بر این اساس به منظور تحقق بند 6 سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، از تولید محصولات باکیفیت ایرانی حمایت به عمل آمد و همین امر موجب کاهش 50 درصدی قیمت داروهای تولید داخل برای بیماران خاص شد.

وی با اشاره به کاهش 30 درصدی واردات دارو در سال 93 نسبت به سال 92 تصریح کرد: واردات این فراورده سلامت از حدود یک میلیارد و 360 میلیون دلار در سال 92 به 960 میلیون دلار در سال 93 کاهش یافت ضمن اینکه در سال بعد آن یعنی 94 نیز واردات دارو بیش از حدود یک میلیارد و شصت میلیون دلار محاسبه نگردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 150 میلیون دلاری ورود داروهای تک نسخه ای به کشور

کاهش 150 میلیون دلاری ورود داروهای تک نسخه ای به کشور