مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 16:302017-07-23پزشكي

کمبود 100هزار پرستار در کشور


معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از کمبود 100 هزار پرستار در کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد میرزابیگی، در نشست تشکل های پرستاری منطقه یک کشور در ساری با بیان اینکه در سال های 75-85 حدود 37 درصد از پرستاران از تحصیلات دانشگاهی برخوردار بودند، اظهار کرد: نسبت پرستار به تخت نیز در سال های 75-85 حدود 6دهم درصد بوده است.

وی به اقدامات صورت گرفته در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: طبق آمار اسفندماه 95 تعداد پرستاران با تحصیلات دانشگاهی 5 برابر رشد پیدا کرده است.

معاون پرستاری وزارت بهداشت افزود: در سال های اخیر در تعداد پرستاران و تحصیلات دانشگاهی دوبرابر نسبت به دهه های گذشته رشد داشتیم.

میرزا بیگی به افزایش مراکز دانشگاهی نیز اشاره کرد و گفت: در سال های 75-85 حدود 60 مرکز دانشگاهی در کشور وجود داشته است که این رقم در سال های اخیر به 193 دانشکده پرستاری رسیده است.

وی به سطح بندی خدمات پرستاری به حرفه ای و غیرحرفه ای اشاره کرد و افزود: تا کنون 30 هزار پروانه صلاحیت حرفه ای اعطا شد که امیدواریم با آغاز صلاحیت حرفه ای در سال های آینده رشته پرستاری از جایگاه ویژه ای برخوردار شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت با بیان اینکه در سال های 75-85 در حوزه های تصمیم گیری، تعدادنیرو، کیفیت خدمات و سطح دانش و دانشگاه ها با مشکلاتی مواجه بودیم،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کمبود 100هزار پرستار در کشور

کمبود 100هزار پرستار در کشور