مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 13:052017-07-23پزشكي

مغز بیماران مبتلا به آلزایمر باکتری بیشتری دارد


محققان طی انجام یک پژوهش جدید دریافتند که بیماران مبتلا به آلزایمر در مقایسه با افرادی که این شرایط را ندارند، دارای سطوح بیشتری از باکتری در مغزشان هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از لایو ساینس، بنابر گزارش کلینیک مایو، آلزایمر یک بیماری مغزی پیشرونده است که در آن سلول های مغزی به سمت تخریب و در نهایت مرگ رفته و سبب کوچک شدن مغز می شوند.

در حقیقت آنچه که سبب مرگ سلول های مغزی می شود هنوز ناشناخته است اما باور دانشمندان بر این است که ساختار غیرطبیعی پروتیین بتا آمیلویید نقش مهمی در بروز این بیماری ایفا می کند.

هنوز هم دانشمندان بر این باورند که وجود التهاب در مغز با بروز آلزایمر در ارتباط است.

دیوید امری، پژوهشگر دانشگاه بریستول در انگلیس، در بیانیه ای اظهار کرد: مغزهای مبتلا به آلزایمر معمولا دارای شواهدی از التهاب عصبی بوده و محققان به طور فزاینده ای بر این باورند که این امر می تواند دلیل احتمالی بروز و پیشرفت این بیماری باشد و سبب می شود که نورون ها در مغز رو به انحطاط بروند.

محققان می گویند که چنین التهابی می تواند واکنش به باکتری های مغز باشد.

به باور آنها اگرچه سد خون سازی مغز به طور معمول مانع از ورود میکروارگانیسم ها و مواد شیمیایی خاص به مغز می شود، اما این سد ممکن است در افرادی که در معرض خطر ابتلا به بیماری آلز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مغز بیماران مبتلا به آلزایمر باکتری بیشتری دارد

مغز بیماران مبتلا به آلزایمر باکتری بیشتری دارد