مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 13:002017-07-23بين الملل

شکارچی امواج گرانشی آژانس فضایی اروپا خاموش شد


ماهواره شکارکننده امواج گرانشی کیهان متعلق به آژانس فضایی اروپا هفته گذشته غیرفعال شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از گیزمگ، سامانه LISA Pathfinder ، 16 ماه پس از شروع ماموریت خود به تازگی غیرفعال شده اما این فقط آغاز ماجراست چون این ماهواره در واقع، بستری آزمایشی برای ساخت ماهواره اصلی LISA به شمار می آید.

قرار است سامانه LISA بزرگ ترین رصدخانه امواج گرانشی لقب گیرد که تا به حال ساخته شده و در سال 2034 به فضا پرتاب خواهد شد.

سیستم های آنبرد ماهواره LISA Pathfinder در تاریخ 18 ژوییه خاموش شدند و برای ممانعت از برخورد آن با زمین، به یک مدار امن منتقل شد و این مدار تا 100 سال آینده، از برخور آن با کره خاکی ممانعت خواهد کرد.

امواج گرانشی برای نخستین بار و بیش از 100 سال پیش توسط اینشتین پیش بینی شدند و یکی از آخرین قطعات معمای نسبیت عمومی به شمار می آیند که به طور مستقیم قابل مشاهده اند.

در سال 2015، سامانه LIGO تاثیرات فیزیکی این امواج را برای نخستین بار شناسایی کرد و بعدها دو بار دیگر آن ها را مشاهده کرد.

اما به منظور کسب دانش بیشتر درباره این پدیده، به ابزارهای دقیق تری نیاز است و سامانهLISA با حضور در فضا، قادر به شکار اثرات بیشتری از امواج گرانشی در مقایسه با سامانه زمینیLIGO است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکارچی امواج گرانشی آژانس فضایی اروپا خاموش شد

شکارچی امواج گرانشی آژانس فضایی اروپا خاموش شد