مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 12:162017-07-23اقتصادي

فارس گزارش می دهد شجاعت شورای رقابت برای بررسی انحصار کارگزاری های بورس


رییس شورای رقابت در حالی بر شکسته شدن انحصار در کسب و کار با فراهم کردن حداقل مجوزها برای افراد سخن گفته که به نظر می رسد برای ایستادگی در برابر انحصار فعلی در صنعت کارگزاری شجاعتی به مراتب فراتر از قبل نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار بورس "؛ رییس شورا و مرکز ملی رقابت، به تازگی از بررسی دلایل عدم صدور مجوز فعالیت شرکت های کارگزاری به بهانه اشباع بازار خبر داده و گفته است: چنانچه عدم صدور مجوز فعالیت شرکت های کارگزاری بورس و اوراق بهادار صرفاً به دلیل اشباع بازار باشد، قانون اساسی به صراحت این موضوع را دلیل قانع کننده ای در فضای کسب و کار کشور نمی داند.

استناد رضا شیوا برای طرح این موضوع به قانونی است که بر اساس آن هر نهاد و تشکیلات و یا موسسه ای که صادر کننده مجوزهای کسب و کار هستند، نباید به بهانه اشباع بازار از پذیرش تقاضا و یاصدور مجوز کسب و کار امتناع کنند.

قانون اصلاح مواد (1)، (6) و (7) قانون اجرای سیاست های کلی اصل چهل و چهارم (44) قانون اساسی بویژه تبصره 2 ماده 7 این قانون به صراحت عنوان می کند که " هر یـک از مراجع صادرکننده مجوز کسب و کار موظفند درخواست متقاضیان مجوز کسب و کار را مطابق شرایط مصرح در پایگاه اطلاع رسانی مذکور دریافت و بررسی کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس گزارش می دهد شجاعت شورای رقابت برای بررسی انحصار کارگزاری های بورس

فارس گزارش می دهد شجاعت شورای رقابت برای بررسی انحصار کارگزاری های بورس