مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 11:202017-07-23اقتصادي

عوارض 45 درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی


در شرایطی که رکود در ساخت و ساز حاکم شده رویکرد فعالان سیمان صادراتی شده است اما به گفته مدیرکل معادن غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت تعرفه 45 درصدی عراق برای واردات سیمان یکی از موانع صادرات این محصول است.

- سیف الله امیری در گفت وگو با ایسنا، با بیان این که حمایت از واحدهای نیمه تمام سیمانی در اولویت وزارت صنعت، معدن و تجارت است، گفت: با توجه به اینکه ظرفیت تولید سیمان در ایران تا پایان سال 1395 به 85 میلیون تن رسیده است و از این مقدارد 55 تا 56 میلیون تن نیز تولید شده دیگر نیازی به صدور مجوز برای احداث واحدهای جدید نداریم و باید از واحدهای نیمه کاره حمایت کنیم.

وی در ادامه افزود: در کنار ظرفیت ایجاد شده برای سیمان، اکنون نزدیک به 20 میلیون تن نیز واحدهای نیمه کاره با بیش از 60 درصد پیشرفت داریم که در حال حاضر در بخش سیمان تمرکز وزارتخانه بر تکمیل و بهره برداری این واحدهاست و تلاش خواهیم کرد که از طریق ایجاد بستر مناسب جهت در یافت تسهیلات یا دیگر مواردی که می تواند در تکمیل این طرح ها موثر باشد وظایف خود را به انجام برسانیم، چراکه معتقدیم به هر حال نباید این سرمایه اتلاف شود.

مدیرکل معادن غیر فلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به وضعیت صادرات سیمان عنوان کرد: در حال حاضر صادرات سیمان به صورت مستقیم انجام می شود ولی ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عوارض 45 درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی

عوارض 45 درصدی عراق برای ورود سیمان ایرانی