مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1396 ساعت 09:552017-07-23پزشكي

اظهارات ضد و نقیض در مورد سلامت سفره های یکبار مصرف


برخی فعالان صنفی درباره غیر بهداشتی و مضر بودن سفره های یکبار مصرف هشدار می دهند اما در کنار این اظهارات برخی کارشناسان بر این نکته تاکید دارند که استفاده از این سفره ها هیچ گونه ضرری به همراه ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چندی پیش رییس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون نسبت به استفاده از سفره های یکبار مصرف هشدار داد و آن را تهدیدی برای سلامتی مصرف کنندگان عنوان کرد.

سید رحیم مقیمی اصل در عین حال خاطر نشان کرده بود که تذکرهای اتحادیه مربوطه به وزارت بهداشت و درمان نتیجه نداشته و در شرایطی که استفاده از سفره های یکبار مصرفی روند رو به رشدی داشته، به دلیل کربن به کار رفته در آنها این سفره ها تهدیدی برای سلامت مردم به شمار می روند.

البته رییس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پلاستیک و نایلون در این باره این نکته را اعلام کرده بود که وزارت بهداشت در این زمینه موضع گیری نداشته، اما برای تولید سفره های یکبار مصرف کربن و پلیمر با یکدیگر مخلوط می شوند و در نهایت تولید این سفره ها با این شرایط موجب خواهد شد که کربنات منجر به بروز مشکلاتی در معده شده و عوارضی هم مانند ریزش مو، کوتاهی قد و تبعات منفی دیگر را به دنبال داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اظهارات ضد و نقیض در مورد سلامت سفره های یکبار مصرف

اظهارات ضد و نقیض در مورد سلامت سفره های یکبار مصرف