مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1396 ساعت 16:512017-07-22فرهنگي

به کوشش محمدجواد آسمان هفت شاعر از فردا وارد بازار کتاب شد


کتاب هفت شاعر از فردا معرفی و تحلیل سروده های چند شاعر پارسی سرای غیر ایرانی است که محمدجواد آسمان آن را گردآوری کرده و توسط سوره مهر منتشر و به بازار عرضه شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از"، نویسنده در این کتاب، به روشنایی افکندن بر چهره شاعرانی آستین بالا زده که زبانِ مادری شان پارسی نبوده و چندی پیش از سرودنِ این اشعار، این زبان را آموخته اند.

وی در مقدمه کتاب می نویسد: تأمّل در درون مایه های شعرِ این دوستان، علاوه بر فوایدِ پژوهشی یی که برای پژوهش گران در بر دارد، برای تک تکِ خودِ همین یارانِ جوان نیز خالی از بهره نیست؛ به گمانِ من، این هفت تَن، توانسته اند در کنارِ هم، هفت رنگِ منشوری را رقم بزنند که آن نورِ اعلی، آن شکلِ غایی و استعلایافته از شعرِ متعالیِ فردای ما را در آن سوی مرزهای ایران می سازد.

این کتاب می کوشد که تصویری نسبتاً جامع و البتّه استقرایی ارائه دهد از آنچه که در سطحِ عاطفی و فکریِ گزیده شعر شاعران این دفتر رقم خورده است.

این واکاوی، با آن که چهره ای توصیفی دارد و ما را در رویکردهای فکری و عاطفیِ شعرِ این دوستان دقیق تر می کند، ولی در نهایت، از نوعی تنقید هم غافل و بی بهره نخواهد بود.

علیرضا قزوه، در بخشی از مقدمه این کتاب می نویسد: خوش بختانه به رغم مبالغی حواس پرتی در استراتژی های فرهنگی، در چند سال گذشته شاهد جوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به کوشش محمدجواد آسمان هفت شاعر از فردا وارد بازار کتاب شد

به کوشش محمدجواد آسمان هفت شاعر از فردا وارد بازار کتاب شد