مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1396 ساعت 15:352017-07-22سياسي

بافنده 110 ساله سیرجانی، سند زنده ثبت جهانی گلیم


ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در اولین روز بازدید خود از شهر سیرجان برای ارزیابی پرونده ثبت جهنی گلیم «شیریکی پیچ» با «ماه نسا شهسواری» که یکی از آخرین بازمانده های نسل قدیم گلیم بافی است و 110 سال سن دارد، - ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در اولین روز بازدید خود از شهر سیرجان برای ارزیابی پرونده ثبت جهنی گلیم شیریکی پیچ با ماه نسا شهسواری که یکی از آخرین بازمانده های نسل قدیم گلیم بافی است و 110 سال سن دارد، دیدار کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ماه نسا شهسواری که قدیمی ترین فرد در نسل گلیم بافان در سیرجان استان کرمان است، درباره چگونگی بافت گلیم در زمان قدیم و زیر نور کم چراغ، توضیح هایی به این گروه از کارشناسان داد.

این بانو که حدود 100 سال است گلیم می بافد، ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی را با سخنانش شگفت زده کرد.

برنامه ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی صبح امروز (شنبه، 31 تیرماه) با تماشای یک فیلم مستند از گلیم سیرجان و تشریح اقدامات فرماندار کرمان و شهردار سیرجان درباره گلیم این شهر شروع شد.

غدا هیجاوی - رییس آسیا و اقیانوسیه شورای جهانی صنایع دستی - و کوین مورای - رییس منطقه ای شورای جهانی صنایع دستی - از فروشگاه ها، کارگاه های گروهی و خانه های رنگ رزی، روستای دارستان که دهکده صنایع دستی نامیده شده است، دانشکده هنر و معم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافنده 110 ساله سیرجانی، سند زنده ثبت جهانی گلیم

بافنده 110 ساله سیرجانی، سند زنده ثبت جهانی گلیم