مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1396 ساعت 09:402017-07-22اقتصادي

تجاری سازگار ارقام زیتون اولویت وزارت جهاد کشاورزی است


مشاور معاون وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح زیتون کشور گفت: تغذیه مناسب، هرس فرم و نوردهی تاج درختان، بازجوانسازی باغات سنتی و مسن و احداث باغات استاندارد از اولویت معاونت باغبانی جهاد کشاورزی در بخش زیتون است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، احمد مستخدمی در سومین جلسه روند اجرایی طرح کنترل آفت مگس زیتون استان قزوین که در سالن جلسات در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اصلاح و بهسازی باغات موجود زیتون در اولویت سیاست های معاونت باغبانی در بخش زیتون بوده که در همین راستا بازجوانسازی باغات سنتی و مسن با درصد آلودگی بالا به آفت مگس زیتون در استان های تولیدکننده عمده کشور (قزوین، زنجان و گیلان) در رأس برنامه اجرایی دفتر طرح زیتون قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تغذیه باغات زیتون، هرس فرم و نوردهی تاج، احداث باغات استاندارد با ارقام روغنی تجاری و زودبازده که میوه های آن جذابیت خاصی برای تخم گذاری آفت مگس میوه زیتون ندارند از روش های به باغی دیگری هست که در کاهش شیوع و خسارت این آفت مؤثر است.

به گفته وی، طرح بازجوان سازی در باغات مسن زیتون که بیشتر با مدیریت کاشت و داشت سنتی همراه هستند و از کانون های شیوع آفت مگس زیتون محسوب می شود از چند سال گذشته به طور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاری سازگار ارقام زیتون اولویت وزارت جهاد کشاورزی است

تجاری سازگار ارقام زیتون اولویت وزارت جهاد کشاورزی است