مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1396 ساعت 01:262017-07-21سياسي

حجت داوند، محمد داوند پسا ساختارگرایی، قدرت و فقر نظریه پردازی در روابط بین الملل


امروزه نظریّه های کلان روابط بین الملل، از تحلیل بسیاری از ریشه های دغدغه های جدید در سیاست جهان، نظیر مشکلات زیست محیطی، گرسنگی و مهاجرت، باز ماند ه اند.

- پسا ساختارگرایی، قدرت و فقر نظریه پردازی در روابط بین الملل امروزه نظریّه های کلان روابط بین الملل، از تحلیل بسیاری از ریشه های دغدغه های جدید در سیاست جهان، نظیر مشکلات زیست محیطی، گرسنگی و مهاجرت، باز ماند ه اند.

چکیده امروزه نظریّه های کلان روابط بین الملل، از تحلیل بسیاری از ریشه های دغدغه های جدید در سیاست جهان، نظیر مشکلات زیست محیطی، گرسنگی و مهاجرت، باز ماند ه اند.

این موضوع سبب شده تا گرایش هایی در دیسیپلین روابط بین الملل شکل گیرند که ساختارها و الگوهای آن ها با جهان واقع و معیارهای علمی مطابقت نداشته باشد.

یکی از این گرایش ها، امنیت انسانی است.

نظریه پردازان این مفهوم، اجماع خاصی بر اصول و ساختار امنیت انسانی ندارند و کشورهای در حال توسعه را بدون شواهد علمی، مرجع اصلی تهدیدات علیه امنیت بشریت می دانند.

حال جای پرسش است که چگونه می توان رابطه قدرت و بحران نظریه پردازی در روابط بین الملل را تحلیل نمود ؟ با کنکاش در بنیادهای پارادایم پسا ساختارگرایی در ارتباط با بازتاب رابطه قدرت-دانش و تفسیر افراطی از قدرت در نظام معنا ، مشخص گردید: مفهوم امنیت انسانی، د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجت داوند، محمد داوند پسا ساختارگرایی، قدرت و فقر نظریه پردازی در روابط بین الملل

حجت داوند، محمد داوند پسا ساختارگرایی، قدرت و فقر نظریه پردازی در روابط بین الملل