مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1396 ساعت 23:152017-07-20فرهنگي

خریدن اثری ملی توسط موزه هنرهای معاصر، غیرمعمول نیست


وقتی چند اثر دیگر از بهجت صدر در موزه هنرهای معاصر وجود دارد، شاید لزومی نداشت که موزه هنرهای معاصر اثر دیگری از این هنرمند را در جدیدترین دوره «حراج تهران» بخرد.

- یک نقاش گفت: وقتی چند اثر دیگر از بهجت صدر در موزه هنرهای معاصر وجود دارد، شاید لزومی نداشت که موزه هنرهای معاصر اثر دیگری از این هنرمند را در جدیدترین دوره حراج تهران بخرد.

بسیاری از هنرمندان پیشکسوت هستند که حتی یک اثر هم در موزه ندارند.

علی فرامرزی - نقاش - در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر تابلوی اردوگاه همایونی اثر کمال الملک را خرید و احتمال دارد که از آن در مکان های دیگر برای نمایش استفاده شود.

همچنین اگر این خرید انجام شد، چون آن ها مطمئن بودند که اثر کمال الملک توسط خریداران خصوصی خریده و از کشور خارج می شود، باید به نوعی این اثر را در ایران حفظ می کردند.

او ادامه داد: اگر پولی که موزه هنرهای معاصر برای این اثر پرداخت کرده، قیمت واقعی آن باشد، می تواند دوباره در یک حراجی و تبادل اقتصادی دیگر، به یک اثر معاصر تبدیل شود یا پول آن برای هزینه های جاری موزه خرج شود.

این اثر به دلیل این که یک اثر ملی است، شاید صلاح نباشد که آن را در خارج از کشور بفروشند؛ اما شاید مجموعه داران دیگری طالب آن باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خریدن اثری ملی توسط موزه هنرهای معاصر، غیرمعمول نیست

خریدن اثری ملی توسط موزه هنرهای معاصر، غیرمعمول نیست