مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1396 ساعت 16:052017-07-20اجتماعي

رهاسازی یک قلاده "زرده بر" در منطق‍ه یخاب


رییس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل گفت: یک قلاده "زرده بر" که از خانواده راسوها است مستند نگاری ودر پناهگاه یخاب رها سازی شد.

  - رییس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل گفت: یک قلاده "زرده بر" که از خانواده راسوها است مستند نگاری ودر پناهگاه یخاب رها سازی شد.

  الهیار دولتخواه درگفتگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه با اطلاع رسانی که گروه ها وسمن های محیط زیست و دوستدار حیات وحش در سطح روستاها وشهرهای آران وبیدگل داشته اند با همکاری مردم و دوستدار حیات وحش یکی از همین افراد در بخش مرکزی آران وبیدگل پس از دیدن این حیوان نادر وکمیاب با گرفتن حیوان به اداره مراجعت کرده و تحویل اداره دادند.

وی به جایگاه اینگونه حیوانات درطبیعت اشاره و تصریح کرد:این حیوان ازخانواده راسوها بوده و به عروس موش و پلنگ موش نیز معروف است و زیستگاهش اراضی باز وبیابانی ومناطق استپی است که از جوندگان کوچک تغذیه می کند و اندازه آن 25 تا27 سانتی متر وطول دم حیوان 12 تا 20 سانتی متر است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست آران وبیدگل، افزود: این گونه حیوان در معرض آسیب طبقه بندی شده و از گونه های کمیاب محیط زیست است و نکته جالب درمورد این حیوان اینکه شبگرد بوده و به تنهایی زندگی می کند و ضرری برای کشاورزان به بار نمی آورد بلکه موجب اعتدال جوندگان کو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی یک قلاده "زرده بر" در منطق‍ه یخاب

رهاسازی یک قلاده "زرده بر" در منطق‍ه یخاب