مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1396 ساعت 14:502017-07-20پزشكي

تحصیل 700 نفر از دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف علوم پزشکی در ایران


وزیر بهداشت پس از امضای اسناد همکاری های ایران و افغانستان با دکتر فیروز الدین فیروز همتای افغانستانی خود، در نشستی خبری به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

- وزیر بهداشت پس از امضای چندین تفاهم نامه همکاریهای مشترک با افغانستان عنوان کرد تحصیل 700 نفر از دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف علوم پزشکی در ایران وزیر بهداشت پس از امضای اسناد همکاری های ایران و افغانستان با دکتر فیروز الدین فیروز همتای افغانستانی خود، در نشستی خبری به پرسش خبرنگاران پاسخ داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص اقدامات ایران برای توانمندسازی و مهارت آموزی کادر پزشکی افغانستان، گفت: تعداد زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه های علوم پزشکی در ایران، افغانستانی هستند و امروز حدود 700 نفر از دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف علوم پزشکی ایران، در حال تحصیل هستند.

وزیر بهداشت اظهار کرد: از سال گذشته برنامه ویژه ای برای تربیت نیروی تخصصی افغانی در ایران اجرا شد و علاوه بر این چندین نیروی تخصصی از افغانستان در رشته های جراحی، بیهوشی و پرستاری برای انجام اعمال پیوند در ایران تربیت شدند و خوشحالیم که توانسته اند تا کنون 70 عمل پیوند کلیه را در افغانستان انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحصیل 700 نفر از دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف علوم پزشکی در ایران

تحصیل 700 نفر از دانشجویان افغانستانی در رشته های مختلف علوم پزشکی در ایران