مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1396 ساعت 17:052017-07-19دانش

سهم 37 درصدی دانشگاه آزاد از جمعیت دانشجویی کشور


معاون آموزشی وزیر علوم به سهم 37 درصدی دانشگاه آزاد از جمعیت دانشجویی کشور اشاره کرد و گفت: حدود 16 درصد جمعیت دانشجویی کشور در دانشگاه های دولتی، - 16درصد در پیام نور، 9 درصد نیز در موسسات آموزش عالی غیر دولتی و بقیه در سایر زیرنظام ها تحصیل می کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر مجتبی شریعتی نیاسر در همایش سراسری کارگروه های تلفیقی برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی که در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد، اظهار کرد: تلفیق کارگروه های برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی در راستای هماهنگی و ارتباط بیشتر و رصد و نظارت بر روند عملیاتی شدن برنامه های درسی در دانشگاه ها صورت گرفت.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت آموزش عالی کشور از بعد جمعیت دانشجویی، رشته های تحصیلی و مقایسه زیر نظام های مختلف آموزش عالی، به بیان اهداف آموزش عالی کشور در سند چشم انداز بیست ساله، نقشه جامع علمی کشور و برنامه ششم توسعه پرداخت و گفت: اهداف کمی مورد نظر در این اسناد استخراج شده است و نقشه عمل معاونت آموزشی و شوراهای برنامه ریزی و گسترش آموزش عالی محسوب می شود.

دکتر شریعتی افزود: از سال 93 به بعد شاهد کاهش جمعیت دانشجویی در کشور هستیم که بخشی از آن به علت کاهش جمعیت متقاضی تحصیل است و بخشی از آن ناشی از برنامه های وزارت علوم برای توسعه هدفمند آموزش عالی و توقف رشد بی ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 37 درصدی دانشگاه آزاد از جمعیت دانشجویی کشور

سهم 37 درصدی دانشگاه آزاد از جمعیت دانشجویی کشور