مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1396 ساعت 16:302017-07-19پزشكي

اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران واجدشرایط


خدمات پرستاری در گذشته نوعا بالین محور بود اما این خدمات تنها محدود به این حوزه نمی شود و باید در عرصه پیشگیری نیز حضور داشته باشیم و برخی مراقبت ها باید توسط پرستاران انجام شود.

- معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: خدمات پرستاری در گذشته نوعا بالین محور بود اما این خدمات تنها محدود به این حوزه نمی شود و باید در عرصه پیشگیری نیز حضور داشته باشیم و برخی مراقبت ها باید توسط پرستاران انجام شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمد میرزابیگی در نشست مشترک آمایش دانشگاه ها که امروز در اهواز برگزار شد، در خصوص بررسی چگونگی پیشرفت برنامه های مربوط به پرستاری جامع نگر اظهار کرد: در بین سال های 75 تا 80، اغلب پرستاران ما کاردان یا کارشناسان سه ساله آموزشگاه های قدیمی بودند.

این در حالیست که تعداد پرستاران دانشگاهی ما بین سال های 75 تا حدود 85 از 13 هزار و 755 نفر به 71 هزار و 271 نفر کارشناس رسید.

وی افزود: بهیاران نیز که در آن زمان 14 هزار و 325 نفر بودند، امروزه به حدود 7000 نفر رسیده اند، زیرا اغلب ادامه تحصیل داده اند و از مقطع بهیار خارج شده اند.

در دهه 75 تا 85 از نظر تعداد پرستار، نسبت پرستار به تخت و سواد پرستاران، پیشرفت های زیادی داشتیم و این دستاورد کمی نیست که سطح سواد پرستاران نسبت به دهه 70 حدود دو برابر شده است در حالی که در آن سال ها حدود 40 هزار کارشناس ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران واجدشرایط

اعطای پروانه صلاحیت حرفه ای به پرستاران واجدشرایط