مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 17:102017-07-17سياسي

بازدید کمیسیون امنیت ملی از گمرک و هوافضای سپاه


اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس امروز از سازمان گمرک جمهوری اسلامی ایران و هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بازدید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا حسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در توضیح بازدید اعضای این کمیسیون از گمرک گفت که اعضای کمیسیون در جریان این بازدید از مراحل مختلف کار گمرک شامل ورودی و نحوه ترخیص کالا، بررسی مجوزهای قانونی، عدم قاچاق کالا و ورود اجناس ممنوعه و همچنین نحوه مراحل پیگیری و کنترل تا ترخیص کالا و صدور مجوز قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه گمرک دستگاه های جدید برای بازرسی الکترونیکی خریداری کرده است افزود: کار این دستگاه کنترل اشیای داخل کامیون، تریلی و کانتینرهای کالا است که از این طریق سرعت ترخیص کالا در گمرک افزایش می یابد.

نقوی حسینی به مشکلات و موانع کنترل گمرک ها اشاره و اظهار کرد: بر اساس توضیحات ارائه شده علت ادامه روند قاچاق کالا در کشور این است که مبادی ورودی کالا فقط گمرک نیست و این سازمان بر مناطق آزاد و برخی مناطق دیگر که مجوز گرفته است، تسلط، کنترل و نظارتی ندارد.

به گفته وی، اعضای کمیسیون امنیت ملی ضمن تشکر از زحمات گمرک بر لزوم کنترل ورود کالا به داخل کشور تاکید کرد که کالا از مسیرهای مختلف وارد نشود و گمرک بتواند با نظارت در تمام موارد پاسخگو باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید کمیسیون امنیت ملی از گمرک و هوافضای سپاه

بازدید کمیسیون امنیت ملی از گمرک و هوافضای سپاه