مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 16:412017-07-17اقتصادي

اوپک در مقابل شیل آمریکا چه می تواند بکند؟


یک تحلیلگر کالا به درستی پیش بینی کرده بود که کاهش تولید نفت اوپک برای حذف عرضه اضافی و حمایت از قیمت ها، موثر واقع نخواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو"، پس از این که اوپک در نوامبر سال گذشته توافق خود با روسیه و 11 تولید کننده دیگر برای محدود کردن تولید به منظور حمایت از قیمت ها را اعلام کرد، جو کلی خوشبینانه بود.

با این همه نگرانی های عمده این بود که برخی از تولیدکنندگان ممکن است در این توافق تقلب کنند و شیل آمریکا نسبت به آنچه که تصور می رفت، انعطاف پذیری بیشتری نشان دهد.

این اتفاق بود که دقیقا روی داد.

شیل آمریکا انعطاف پذیری بیشتری نشان داد با این همه این صنعت با مشکل سطح بدهی روبروست.

اعضای اوپک توافق کاهش تولید را نقض نکردند اما برخی از آنها در کاهش میزان تولیدی که توافق شده بود به کندی عمل کردند و البته روسیه برد بیشتری کرد و قرار شد تنها 300 هزار بشکه در روز از تولید خود را کاهش دهد که این کاهش نیز تدریجی بود، در حالی که عربستان سعودی عمده کاهش تولید را به میزان حدود نیم میلیون بشکه در روز برعهده گرفت.

قیمت ها یک ماه پس از این توافق به حدود 50 دلار در هر بشکه صعود کردند و در ژانویه بالای 50 دلار ماند با این همه قیمت نفت در ماه های بعد رو به کاهش گذاشت و به روند کاهشی خود ادامه داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اوپک در مقابل شیل آمریکا چه می تواند بکند؟

اوپک در مقابل شیل آمریکا چه می تواند بکند؟