مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 16:102017-07-17اقتصادي

بدهکاران بانکی تا 40 میلیون از سود معاف شدند


در ادامه اجرای طرح بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی کمتر از 100 میلیون تومان، بر اساس اولویت بندی انجام شده این بار بخشودگی سود و جرایم بدهکاران بانکی تا سقف 40 میلیون تومان در دستور کار قرار گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح بخشودگی سود تسهیلات بدهکاران بانکی تا سقف 100 میلیون تومان از اواخر بهمن ماه سال گذشته و بر اساس تبصره (35) قانون بودجه 1395 به اجرا درآمد.

بر این اساس دولت دارای این اختیار بود تا بتواند تا سقف 10 هزار میلیارد تومان از 45 منابع هزار میلیارد تومان ناشی از درآمد تسعیرنرخ ارز را برای بخشودگی در این بخش مورد استفاده قرار دهد.

طبق دستورالعمل تعیین شده بدهکاران بانکی که در اولویت این طرح قرار می گیرند، در صورت پرداخت یکجای اصل تسهیلات به طور نقدی مشمول بخشش سود خواهند شد.

این سود از محل 10 هزار میلیارد تومان تعیین شده در قانون بودجه و از طریق دولت به بانک ها پرداخت می شود.

از سوی دیگر بانک ها موظف شدند جرایم متعلقه به تسهیلات بدهکاران بانکی از جمله جریمه وجه التزام را بخشیده و بدهکار از این سود و جریمه معاف شوند.

اما با توجه به اینکه تعداد پرونده های بدهکاران تا سقف 100 میلیون تومان بسیار بالاتر از حد 10 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده بود، بانک مرکزی تصمیم به اولویت بندی بخشودگی حساب بدهکاران بانکی کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بدهکاران بانکی تا 40 میلیون از سود معاف شدند

بدهکاران بانکی تا 40 میلیون از سود معاف شدند