مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 14:212017-07-17اقتصادي

ادامه بحران قطر صنایع مهم مصرف کننده گاز هلیوم در جهان را به خطر می اندازد


پس از آمریکا، قطر دومین صادرکننده هلیوم در جهان محسوب می شود و از زمان شروع بحران سیاسی و قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربی با قطر، عرضه هلیوم به بازار جهانی کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل ، از زمان شکل گیری بحران سیاسی قطر و قطع روابط دیپلماتیک عربستان، بحرین، امارات و مصر با این کشور تأمین هلیوم موردنیاز در بازار جهانی با مشکل مواجه شده است.

پس از آمریکا قطر دومین صادرکننده هلیوم در جهان محسوب می شود.

این بحران سیاسی قطر را مجبور کرده است تا برخی پالایشگاه های خود را تعطیل کرده و عملاً یک چهارم از عرضه هلیوم به بازار جهانی کاهش یافته است.

از تجزیه توریوم و اورانیوم در زیر زمین سالانه 3 هزار تن هلیوم تولید می شود و این گاز در میادین زیرزمینی گاز طبیعی وجود دارد و از طریق فرایند تقطیر جز به جز در پالایشگاه ها، گاز هلیوم از این میادین استخراج می شود.

گاز هلیوم در اسکنرهای پزشکی ابررسانای مغناطیسی در بیمارستان ها و همچنین در درمان بیماری های حاد تنفسی مورد استفاده قرار می گیرد.

از سوی دیگر دانشمندان از گاز هلیوم برای خنک کردن شتاب دهنده های ذره و طیف سنج در تولید تراشه های سیلیکونی و همچنین طیف نگاری گازها در کنار تونل های باد فراصوت استفاده می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادامه بحران قطر صنایع مهم مصرف کننده گاز هلیوم در جهان را به خطر می اندازد

ادامه بحران قطر صنایع مهم مصرف کننده گاز هلیوم در جهان را به خطر می اندازد