مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 13:002017-07-17اقتصادي

برنامه 10 هزار میلیاردی سعودی ها برای جذب گردشگری


دولت عربستان با اشاره به تلاش برای اجرای شش طرح بزرگ تا سال 2030، از افزایش شمار گردشگران این کشور به 30 میلیون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از عرب نیوز، از آنجایی که گردشگری به یک عامل عمده رشد اقتصادی با ظرفیت های بزرگ اشتغال زایی در عربستان سعودی تبدیل شده، کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور با بازبینی راهبردهای خود و همسو کردن آنها با طرح "چشم انداز 2030"، از شش برنامه عمده رونمایی کرد.

سخنگوی سازمان گردشگری عربستان در این باره گفت: 2.

64 میلیارد دلار (9 هزار و 800 میلیارد تومان) برای این برنامه های جدید در سال 2017 تخصیص یافته که هدف آن، کارآمد کردن حداکثری صنعت سفر و گردشگری در این عربستان است.

گردشگری مذهبی شامل حج و عمره یکی از منابع اصلی درآمد صنعت گردشگری عربستان است و بنابر اعلام کمیسیون گردشگری و میراث ملی این کشور، یکی از شش برنامه عمده تا سال 2030 میلادی، برنامه محافظت از میراث ملی فرهنگی مسجدالحرام در مکه و مسجدالنّبی در مدینه است.

توسعه شهر "عکاظ" به عنوان مقصد گردشگری مسلمانان، توسعه یکپارچه مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری تجاری برای ایجاد پروژه های مرتبط با گردشگری از جمله دیگر برنامه های سعودی ها برای رشد صنعت گردشگری در این کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه 10 هزار میلیاردی سعودی ها برای جذب گردشگری

برنامه 10 هزار میلیاردی سعودی ها برای جذب گردشگری