مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 12:252017-07-17سياسي

تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش سن ازدواج جوانان


عضو جمعیت زنان فرهیخته فعال در عرصه دین در خراسان جنوبی گفت: با نفوذ رسانه های مجازی در زندگی انسان امروزی و تهاجم فرهنگی معیارهای انتخاب همسر تغییر کرده و این امر باعث بالارفتن سن ازدواج در کشور شده است .

- مرضیه فنودی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان این که در افزایش سن ازدواج جوانان و فرزندآوری عوامل زیادی دخالت دارند، اظهار کرد: نفوذ بیش از حد رسانه های مجازی که گاهی مخرب نیز هستند باعث افزایش سن ازدواج و فرزندآوری در جوانان شده است.

وی با بیان این که ارتقاء تحصیلات نیز باعث افزایش توقعات و سن ازدواج شود، افزود: راهکارها در حل این مسأله زیاد هستند، اما مهم ترین مسأله ای که باید بر آن تأکید شود، تقویت ایمان و بنیه اعتقادی است.

این مدرس دانشگاه پیام نور بیرجند خاطرنشان کرد: اگر به عنوان یک دختر مسلمان نقش خود را در دین بدانیم، تحت تأثیر رسانه های مخرب و دوستان ناباب قرار نمی گیریم.

فنودی با بیان این که خانواده ها نقش بسیار مهمی در کاهش سن ازدواج جوانان دارند، اظهارکرد: گاهی توقعات خانواده ها بیشتر از دو جوانی است که می خواهند تشکیل زندگی دهند لذا باید کارگاه های آموزشی را در این خصوص برای مادران نیز بگذارند .

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی همواره وجود دارند اما با کاهش سطح توقعات باید فرهنگ قناعت را در جامعه اشاعه دهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش سن ازدواج جوانان

تهاجم فرهنگی عاملی مهم در افزایش سن ازدواج جوانان