مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 10:162017-07-17سياسي

در قرارداد توتال امکان نقض حاکمیت ملی و مصادره نفت و گاز ما نیز وجود دارد


دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان فسا گفت: دولت در قرارداد توچال مثل برجام دچار یک خوش خیالی و اعتماد بی جا نسبت به غربی هاست و بر این باور است که با این قرارداد و حضور آن ها تکنولوژی نیز به راحتی انتقال می یابد؛ - در صورتی که این ادعا انتقال فناوری با این قرارداد خیالی بیش نیست.

رضا علیزاده، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان فسا در گفت وگو با خبرگزاری دانشجو، گفت: بعد از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید به بهانه ی اینکه شرکت های خارجی در حوزه ی نفتی انگیزه ای برای طرف قرارداد شدن با جمهوری اسلامی ندارند، عنوان کردند باید سازوکاری طراحی شود که برایشان جذابیت داشته باشد، به همین جهت در اوایل دولت یازدهم کمیته بازنگری قراردادهای نفتی تشکیل شد که برآیند این کمیته مدل جدید قراردادهای نفتی موسوم به IPC شد که به گفته خود دست اندرکاران این مدل، قراردادها از نوع برد - برد خواهد بود.

وی در خصوص محرمانه بودن محرمانه بودن IPC افزود: این مدل یا این طور بگوییم بخشی از این مدل جدید قراردادهای نفتی نگرانی های صاحب نظران را بیش از بیش کرده است.

به دلیل اینکه در سابقه ی قراردادهای نفتی کشورمان محرمانه بودن و عدم شفافیت به کشور خسارت هایی تحمیل نموده است، بدون شک محرمانه بودن به ضرر منافع ملی خوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در قرارداد توتال امکان نقض حاکمیت ملی و مصادره نفت و گاز ما نیز وجود دارد

در قرارداد توتال امکان نقض حاکمیت ملی و مصادره نفت و گاز ما نیز وجود دارد