مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 26 تیر 1396 ساعت 08:552017-07-17پزشكي

کودکان و زنان باردار از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنند


عضو هیئت علمی گروه بیماری های پوست دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مکان هایی مانند کنار دریا و کوهستان که تابش آفتاب مستقیم و شدیدتر است، استفاده از کرم های ضد آفتاب باید هر دو تا چهار ساعت یکبار تکرار شوند.

- شهلا انشاییه در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بهتر است افراد بویژه کودکان در زمان های اوج تابش آفتاب یعنی 10 صبح تا 4 بعد از ظهر در معرض نور خورشید قرار نگیرند و در پیک نیک، کنار دریا یا کوهستان از کلاه های نقاب دار و کرم های ضد آفتاب استفاده شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه ضد آفتاب ها از تیرگی پوست، ایجاد کک و مک و لکه های پوستی جلوگیری می کنند، اضافه کرد: استفاده از ضد آفتاب ها در افرادی که پوست روشن دارند، ضروری است و در کودکان باید از کرم های فیزیکی استفاده شود.

انشاییه تصریح کرد: ضد آفتاب های فیزیکی کرم هایی هستند که نور را منعکس می کنند نه جذب و اگر از ضد آفتاب برای کودکان استفاده می شود، حتما باید ضد آفتاب فیزیکی باشد.

علاوه بر کودکان، زنان باردار نیز باید از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنند.

وی اضافه کرد: ضد آفتاب های شیمیایی نور را جذب و در خود نگه می دارند و این امر برای زنان باردار و کودکان مضر است و حتی سایر افراد نیز بهتر است از نوع فیزیکی کرم های ضد آفتاب استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان و زنان باردار از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنند

کودکان و زنان باردار از ضد آفتاب های فیزیکی استفاده کنند