مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1396 ساعت 15:352017-07-16سياسي

«گلیم» سیرجان در یک قدمی ثبت جهانی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان از سفرناظران و داوران بین المللی شورای جهانی صنایع دستی به منظور ارزیابی پروژه جهانی شدن سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محمود وفایی با اشاره به سفرناظران و داوران بین المللی شورای جهانی صنایع دستی در تاریخ های 30 و 31 تیرماه به استان کرمان به منظور ارزیابی پروژه جهانی شدن شهرستان سیرجان به عنوان شهر جهانی گلیم، افزود: ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی در این سفر موضوعاتی چون آموزش، تولید و تجارت گلیم شیریکی پیچ سیرجان را مورد بررسی قرار می دهند.

وی به بحث آموزش گلیم و دست بافته های عشایری و روستایی سیرجان اشاره و اظهار کرد: در این راستا مراکز آموزشی که آموزش های رسمی و آکادمیک رشته های گلیم و فرش را برعهده دارند از جمله مراکز آموزش عالی( دانشگاه ها)،آموزش و پرورش(هنرستان – کاردانش)، آموزشگاه های فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های اجرایی مربوطه مورد بازدید قرار می گیرند.

وفایی از حضور بازرسان یونسکو در کارگاه های انفرادی( خانگی) و متمرکز(دسته جمعی) خبر داد و خاطرنشان کرد: نظارت بر تولید گلیم و دست بافته های عشایری و روستایی هم چنین توزیع مواد اولیه، خرید و فروش این هنردستی در محل بازارچه صنایع دستی از مواردی است که مورد بررسی قر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گلیم» سیرجان در یک قدمی ثبت جهانی

«گلیم» سیرجان در یک قدمی ثبت جهانی