مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1396 ساعت 10:202017-07-16بين الملل

مردم انگلیس خواهان توقف فروش سلاح به عربستان هستند


اکثر انگلیسی ها خواهان آنند که فروش تسلیحات به عربستان سعودی که به کشتار گسترده غیرنظامیان در جنگ داخلی یمن متهم است، پایان یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نظرسنجی صورت گرفته برای روزنامه ایندیپندنت، نشان داد، اکثریت قاطع از مردم انگلیس معتقدند که اقدام لندن برای تامین سلاح به ارزش چندین میلیارد پوند برای عربستان سعودی کار اشتباهی است.

براساس این نظرسنجی اکثر مردم نیز از دولت می خواهند تا گزارش مربوط به تامین بودجه افراط گرایان در انگلیس توسط عربستان را که انتشار آن توقیف شده با وجود خواست لندن برای داشتن رابطه با ریاض منتشر کند.

نتایج این نظرسنجی نگرانی شدید مردم نسبت به روابط نزدیک انگلیس با یک حکومت استبدادی را نشان می دهد که مشغول یک جنگ زیان آور در یمن است.

سازمان ملل و دیگر ناظران ائتلاف تحت رهبری عربستان را به بمباران بیمارستان ها، مدارس و مراسم ازدواج متهم کرده اند.

سازمان ملل اوضاع در یمن را یک فاجعه انسانی اعلام کرده به طوری که سیستم های بهداشت و درمان در آن تخریب شده و دست کم 300 هزار تن به بیماری وبا مبتلا شده اند.

مخالفت ها با فروش سلاح در انگلیس ظاهرا به داخل دولت نیز کشیده شده به طوری که برخی از نمایندگان کلیدی حزب توری در خفا تاکید کرده اند که فروش سلاح به ریاض باید متوقف شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردم انگلیس خواهان توقف فروش سلاح به عربستان هستند

مردم انگلیس خواهان توقف فروش سلاح به عربستان هستند