مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1396 ساعت 15:502017-07-06پزشكي

23 درصد جمعیت کشور از افسردگی و اختلال روانی رنج می برند


معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت گفت: 23 درصد از جمعیت کشور درگیر بیماری های مزمن روانی افسردگی و اختلال روانی هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی اسدی در جلسه آسیب های اجتماعی آموزش و پرورش شهرستان سبزوار افزود: در طرح پایش ملی کشوری و بررسی جمعیت 15 تا 64 سال مشخص شد 6.

23 درصد این رده سنی حداقل از یک اختلال روانپزشکی رنج می برند .

وی ادامه داد: در سال گذشته 1200 تخت ویژه بیماران روانی به تعداد تخت های بیمارستانی افزوده شد؛ در حالی که در 20 سال گذشته تنها 8000 تخت بیمارستانی ویژه بیماران دارای اختلالات روانی وجود داشت.

وزارت بهداشت براساس برنامه ششم توسعه مکلف است 6000 تخت بیمارستانی برای بیماران دارای اختلالات روانی در بیمارستان های کشور ایجاد کند.

معاون دفتر سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح تحول نظام سلامت بیش از 50 میلیون نفر در کشور از پرونده الکترونیک سلامت برخوردار شدند،تاکید کرد: این طرح، انقلابی بزرگ و سند افتخار جمهوری اسلامی است و با اجرای آن خدمات درمانی بصورت الکترونیک به مردم ارائه می شود.

اسدی در ادامه گفت: در این راستا افراد غربالگری می شوند و بیماران دارای مشکلات روانی، شناسایی و برای بهبود آن ها مداخلات دارویی و غیردارویی انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

23 درصد جمعیت کشور از افسردگی و اختلال روانی رنج می برند

23 درصد جمعیت کشور از افسردگی و اختلال روانی رنج می برند