مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1396 ساعت 17:552017-06-29اقتصادي

منابع آبی قم به شدت کاسته شده است


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم گفت: خشکسالی های 16 سال اخیر در قم منابع آبی را به شدت کاسته است و بسیاری از منابع خشک شدند و این وضعیت در مناطق کوهستانی که منابع آب سطحی دارند بیشتر نمود داشته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار ایسنا، محمد احمدی جبلی ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به عملکرد این مجموعه عنوان کرد: 151 روستا در استان قم تحت پوشش خدمات آبرسانی است که با بیش از 31 هزار انشعاب جمعیتی بالغ بر 49 هزار و 429 نفر را تشکیل می دهد.

جبلی با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در آب اظهار کرد: به واسطه آغاز فصل تابستان و افزایش مصرف آب و هزینه های بالای تولید آب، صرفه جویی و مدیریت منابع آب از اهمیت زیادی برخوردار است.

در علم اقتصاد واژه صرفه جویی به معنای مصرف درست و مناسب بوده و به معنای کم مصرف کردن نیست چرا که هدف از تولید یک شی اقتصادی، مصرف آن طبق نیاز است.

صرفه جویی در مصرف آب یک فرهنگ و از مصادیق سبک زندگی اسلامی و مبانی تعالیم دینی است و باید این فرهنگ را به همگان و به ویژه کودکان بیاموزیم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان قم پیرامون شرایط اقلیمی استان قم گفت: استان قم دارای جایگاه و موقعیت ویژه ای در بین استانهای کشور بوده و با شرایط اقلیمی گرم و خشک و میزان کم بارش های سالانه با کمبود آب مواجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع آبی قم به شدت کاسته شده است

منابع آبی قم به شدت کاسته شده است