مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 8 تیر 1396 ساعت 10:502017-06-29دانش

جذب بیش از حد دانشجو تبعات اجتماعی به دنبال دارد


رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان گفت: شش تفاهم‎ نامه از همکاری این دانشگاه با دستگاه های اجرایی منعقد می شود.

- دکتر سعید فرح بخش در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به فرارسیدن بیست و پنجمین سالروز تأسیس دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار کرد: این دانشگاه در طی ربع قرن فعالیت خود، اقدامات ارزشمندی داشته است که تربیت نیروهای کارآفرین از جمله آنهاست.

وی با بیان اینکه یکی از عمده مشکلات دانشگاه های کشور جذب بیش از حد دانشجو است، ادامه داد: در کشورهای پیشرفته تنها 15 تا 20 درصد متقاضیان ورود به دانشگاه ها در مراکز آموزش عالی جذب می شوند.

این در حالیست که در دانشگاه های ایران تقریباً صد درصد متقاضیان ورود به دانشگاه در مراکز آموزش عالی جذب می شوند و همین قضیه کیفیت آموزش و خروجی دانشگاه ها را کاهش داده است.

رییس دانشگاه علمی کاربردی لرستان خاطرنشان کرد: تحصیل تعداد زیادی از دانشجویان در مراکز آموزش عالی شاید تقاضای کار را در حین تحصیل پایین آورد اما درخواست اشتغال به سنوات بعد موکول شده و این موضوع تبعاتی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه همزمان با بیست و پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه علمی کاربردی 6 تفاهم نامه همکاری با دستگاه های اجرایی لرستان با حضور مسئولین منعقد می شود، افزود: این تفاهم نامه در راستای اجرای طرح های برون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جذب بیش از حد دانشجو تبعات اجتماعی به دنبال دارد

جذب بیش از حد دانشجو تبعات اجتماعی به دنبال دارد