مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 11:202017-06-28پزشكي

40 درصد مردم در ماه رمضان چاق تر می شوند/ برنامه غذایی برای بعد از ماه رمضان


" استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: با توجه به الگوی غلط غذایی و مصرف بیش از حد غذا بین افطار تا سحری بیش از 40 درصد مردم در ماه رمضان چاق تر می شوند.

ایرنا نوشت: مجید حاجی فرجی افزود: الگوی غلط غذایی ایرانیان که در آ ن مصرف بیش از آن حد مواد غذایی پرچرب، پر کالری و شیرین وجود دارد، باعث شده که بیش از 70 درصد مردم در گروه سنی 18 تا 65 سال دچار چاقی یا اضافه وزن باشند.

وی گفت: آمارها در تحقیقات مختلف نشان داده است که در ایران و منطقه خاورمیانه که مردم در ماه رمضان روزه می گیرند، بسیاری از افراد بعد از یک ماه روزه داری به جای اینکه کاهش وزن داشته باشند، دچار اضافه وزن می شوند.

با توجه به اینکه تعداد وعده های غذایی در ماه رمضان کم می شود، حجم کمتری مواد غذایی مصرف می شود، آب بدن کم می شود و افراد فرصت کمتری برای ریزه خواری دارند، انتظار این است که اغلب مردم کاهش وزن پیدا کنند اما مشاهده می کنیم که درصد قابل توجهی از مردم که حداقل 40 درصد برآورد می شود، وزنشان در طول ماه مبارک رمضان افزایش پیدا می کند.

وی گفت: دلیل این مسئله این است که توصیه های تغذیه ای ماه مبارک رمضان جدی گرفته نمی شود و در همان فاصله بین افطار تا سحر، بیشترین حجم غذا در زمان کوتاهی مصرف می شود که اضافه وزن و مشکلات گوارشی را ایجاد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

40 درصد مردم در ماه رمضان چاق تر می شوند/ برنامه غذایی برای بعد از ماه رمضان

40 درصد مردم در ماه رمضان چاق تر می شوند/ برنامه غذایی برای بعد از ماه رمضان