مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1396 ساعت 08:012017-06-28سياسي

آتش به اختیار بر مدار قانون


فرمان آتش به اختیار اصلا و ابدا قرار نیست به هر فردی اجازه خودسری، بی قانونی، هرج و مرج، تک روی و خودنمایی بدهد و این سهل انگارانه ترین تحلیلیست که می شود از سطحی ترین لایه این دستور برداشت کرد.

- گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، یادداشت دانشجویی؛ *اخیرا در دیدار رمضانی دانشجویان با مقام معظم رهبری ایشان تعبیری را برای اولین بار ایراد فرمودند که واکنش های بسیاری را برانگیخت و آن هم جمله کوتاه اما عمیق و پر معنای آتش به اختیار است که در این مدت شاهد ارائه تفاسیر و تحلیل های متفاوتی از آن بوده ایم.

بعنوان یک فعال دانشجویی و به تعبیری به عنوان یک افسر جوان که مخاطبِ صد در صد فرموده رهبر معظم انقلاب در مورد واژه "آتش به اختیار" هستم، وظیفه خود می دانم که در کنهِ مسئله تامل و تفکر نمایم و با شنیدن تحلیل های متفاوت از اساتید در نهایت به یک جمع بندی نهایی نسبت به این دستور برسم و آن را نصب العین خود در فعالیت ها قرار دهم.

ابتدا اینکه این تعبیر یک اصطلاح نظامی است؛ که حالا در مقوله ی فرهنگ مطرح شده است و مربوط به زمانی می شود که به هر دلیلی مرکز فرماندهی مختل شده است و قدرت تصمیم گیری ندارد و نیروهای تحت امر در این موقعیت باید هر کدام شرایط را بسنجند و با تدبیر و تفکرِ خودشان مسئله را حل کنند و دیگر منتظر دستور از مقر فرماندهی نب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش به اختیار بر مدار قانون

آتش به اختیار بر مدار قانون