مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1396 ساعت 11:352017-06-27اقتصادي

آغاز فاز جدید ساخت خط ریلی بین المللی آستارا


با پایان تیرگذاری پل روگذر راه آهن بین المللی در تقاطع شهر آستارا به روستای باغچه سرا، عملیات احداث خط ریلی اروپا – آسیا وارد فازی جدید شد.

- وحید پورحضرت، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شهرستان مرزی بندر آستارا در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: عملیات احداث راه آهن بین المللی آستارا - آستارا که یکی از مهم ترین مطالبات مردم منطقه بود، پس از 50 سال محقق شد.

این طرح در راستای اجرای تفاهمنامه نشست کمیسیون مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در مهر 1394 با احداث خط آهن بین المللی در خاک دو کشور و پل ریلی آستارا – آستارا در اردیبهشت ماه 1395 آغاز شد و در حال حاضر شاهد پیشرفت قابل توجه این پروژه در خاک دو کشور هستم.

وی با اشاره به اینکه عملیات احداث پل ریلی بین المللی بروی رودخانه مرزی آستاراچای در روزهای پایانی سال 1395 به پایان رسید، افزود: اسفند سال گذشته نخستین قطار مسافری جمهوری آذربایجان به شکل آزمایشی از این پل عبور کرد و وارد خاک جمهوری اسلامی ایران در شهرستان مرزی بندر آستارا شد.

وی به اتمام عملیات احداث پل ریلی اشاره کرد و گفت: همزمان با تکمیل این پروژه، عملیات احداث راه آهن در خاک کشورمان قوت گرفت و در همین راستا نخستین پل روگذر راه آهن بین المللی نیز در تقاطع شهر آستارا به روستای باغچه سرا نیز ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز فاز جدید ساخت خط ریلی بین المللی آستارا

آغاز فاز جدید ساخت خط ریلی بین المللی آستارا