مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1396 ساعت 14:462017-06-26فرهنگي

نگاهی به نمایش اتاق نمایشی در سوگ هویت انسان ها در عصر جدید


نمایش اتاق انعکاس معماگونه هویت در عین بی هویتی و اعتماد در برابر بی اعتمادی در فضای ایزوله شده عصر جدید و شخصیت های پر پرسونا است.

- " گروه هنر: نمایش اتاق (THE ROOM) نمایشنامه ای است که توسط هارولد پینتر نمایشنامه نویس اگزیستانس نوشته شده و دارای چند شخصیت از جمله رُز، برت، آقای کید و آقا و خانم سندرز است این نمایش در ژانر درام برای نخستین بار به زبان انگلیسی در کشور انگلستان و در دانشگاه بریستول سال 1957 به صحنه رفت.

نمایشنامه پینتر درباره زندگی زن و مردی است که در یک اتاق در یک ساختمان زندگی می کنند، اما مشخص نیست که در کجا و در چه ساختمان و چه طبقه ای هستند.

اهمیت اصلی داستان به ترس ها و دلهره هایی است که شخصیت زن نمایش یعنی رُز در این اتاق دارد وی اتاق را مآمن تمام نیازها و احساسات و حال و آینده اش می داند، درحالیکه به بیرون از آن اتاق هیچ اهمیتی نمی دهد هر چند که گاه و بیگاه نسبت به زیرزمین این ساختمان کنجکاوی هایی نشان می دهد اما باز هم در نهایت برایش اهمیتی ندارد که چه کسانی در این ساختمان زندگی می کنند یا در بیرون آن اتاق چه اتفاقی می افتد وی درگیر دنیای ذهنی درون خود است.

نکته دیگر ویژگی خاص نمایشنامه پینتر است، سکوت و مکث های طولانی، به طوریکه در صحنه نخست نمایش در همین اتاق سکوت خاصی اتاق را فرا گرفته، زن بر روی ص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به نمایش اتاق نمایشی در سوگ هویت انسان ها در عصر جدید

نگاهی به نمایش اتاق نمایشی در سوگ هویت انسان ها در عصر جدید