مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1396 ساعت 13:252017-06-26سياسي

مداح عید فطر؛ توهین یا تبعیض؟!


تمرکز روی این که فلان حرف توهین است و بهمان کاریکاتور اهانت و .

به استبداد و بستن دهان منتقدان می انجامد؛ آنچه مغفول مانده و اصلی که به فروع رفته، - عدالت و بهره مندی بدون تبعیض همه صداها، از امکانات عمومی است.

عصرایران- سید حسین یگانه- شعرخوانی یک مداح در مراسم نماز عید فطر، واکنش های متعددی را به دنبال داشت و عمده انتقادات نیز مبتنی بر این گزاره بود که او به رییس جمهور توهین کرده است و توهین، صد البته، هم غیر اخلاقی است و هم جرمی شناخته شده در قانون مجازات اسلامی.

این که آیا توهینی صورت گرفته یا خیر، موضوع این بحث نیست و اساساً نباید چنان سختگیرانه به قضایا نگریست که هر شعر و سخنی را اهانت بار دانست و جامعه را چنان ترساند که هیچ کس جرأت دم برنیاوردن داشته باشد .

چنین وضعی نامی جز استبداد نخواهد داشت.

آنچه موضوع این نوشتار است، اتفاقا فراتر از بحث توهین است؛ آنچه مردم را می آزارد، این نیست که چرا فردی به رییس جمهور حرف ناروا گفته است بلکه محور آزار مردم، موضوع دامنه داری به نام تبعیض است.

مردم می گویند این که کسی بر دولت نقد داشته باشد یا اصلاً از رییس جمهور خوشش نیاید، امری طبیعی است ولی آیا استفاده از تریبون های عمومی برای نمایش مخالفت، شرعی، قانونی و اخلاقی است؟ مردم می پرسند آیا به ما هم اجازه می دهند از تریبون های مذکو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مداح عید فطر؛ توهین یا تبعیض؟!

مداح عید فطر؛ توهین یا تبعیض؟!