مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 تیر 1396 ساعت 12:502017-06-26بين الملل

کریستینا فرناندز به دنبال بازگشت به قدرت است


رییس جمهوری سابق آرژانتین قصد دارد تا بار دیگر به عرصه قدرت بازگردد؛ اقدامی که باعث ایجاد نگرانی هایی درباره تلاشی دیگر از سوی وی برای درگیر شدن با انگلیس بر سر جزایر مورد مناقشه فالکلند (مالویناس) شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نوشته روزنامه اکسپرس، سخنگوی کریستینا فرناندز، رییس جمهوری سابق آرژانتین تمایل وی را برای پیروزی در سنای این کشور در انتخابات میان دوره ای اکتبر سال جاری میلادی تایید کرد؛ اقدامی که پس از تشکیل حزب مستقل چپ میانه "پرونیسم" صورت گرفته است.

رییس جمهوری سابق این کشور آمریکای لاتین در صحبت هایش از تلاش مجدد برای باز پس گیری جزایر مورد مناقشه فالکند از انگلیس گفته و باعث بروز نگرانی هایی بابت از سرگیری تنش ها میان دو کشور شده است.

وی در جریان دوران ریاست جمهوری، خودش را رییس جمهوری مالویناس یا همان جزایر فالکند نامید چون این جزایر را بخشی از قلمروی آرژانتین می داند که به دست نیروهای انگلیسی افتاده است.

کریستینا فرناندز در 2012 گفته بود: این واقعا بی عدالتی است که یک منطقه مستعمره چند صد کیلومتر دورتر از کشور استعمارگرش در قرن 21 وجود داشته باشد.

اخبار مربوط به تلاش مجدد فرناندز برای راه یافتن به سنای آرژانتین چند روز پس از آن منتشر شد که سفیر انگلیس در آرژانتین، به دولت بوئنوس آیرس درباره دخا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کریستینا فرناندز به دنبال بازگشت به قدرت است

کریستینا فرناندز به دنبال بازگشت به قدرت است