مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1396 ساعت 10:402017-06-25پزشكي

هر پُک «قلیان» معادل 40 پُک «سیگار»


یک فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی قلیان را بسیار خطرناکتر از سیگار دانست و اظهار کرد: هر پُک قلیان بیش از 40 برابر هر پُک سیگار به بدن آسیب می رساند.

- دکتر سیدحمیدرضا مرتضوی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به مضرات بی شمار دخانیات برای سلامت جسم، گفت: اصلی ترین عارضه مصرف این مواد بر سیستم تنفسی خود را نشان می دهد و طیف گسترده ای از بیماری ها وجود دارد که ارتباط آنها با مصرف سیگار به اثبات رسیده است.

وی افزود: افزایش احتمال ابتلا به بیماری هایی مانند برونشیت و آمفیزن به دنبال مصرف سیگار به اثبات رسیده و مصرف سیگار حتی می تواند علاوه بر فرد سیگاری اطرافیان او را نیز درگیر کند و موجب بیماری های تنفسی در آنها شود.

به طور مثال استعمال دخانیات در حضور کودکان می تواند احتمال ابتلا به آسم در کودکان را تا حد زیادی افزایش دهد.

این فوق تخصص آسم، آلرژی و ایمنولوژی با بیان اینکه در موارد شدید آسیب ریه به دنبال استعمال دخانیات احتمال ابتلا به سرطان ریه افزایش می یابد، گفت: متاسفانه سرطان ریه از آن دسته سرطان هایی است که دیر تشخیص داده شده و در بیشتر موارد تشخیص آن مساوی با مرگ است.

مرتضوی در خصوص سیگار به فیلتر آن نیز اشاره کرد و افزود: علاوه بر مواد درون سیگار، فیلتر آن نیز حاوی مواد شیمیایی خطرناکی است که همراه با استعمال سیگار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر پُک «قلیان» معادل 40 پُک «سیگار»

هر پُک «قلیان» معادل 40 پُک «سیگار»