مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1396 ساعت 04:202017-06-25بين الملل

افزایش دما حیات لاک پشت های دریایی را تهدید می کند


کارشناسان حیات وحش در انگلیس دریافتند گرمای جهانی ناشی از تغییرات اقلیمی جمعیت لاک پشت های دریایی را به خطر انداخته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طبق بررسی های کارشناسان انگلیسی گرمای جهانی در برخی نقاط دنیا بر جمعیت لاک پشت های دریایی تاثیر منفی گذاشته و آنها را در آستانه انقراض قرار داده است.

در این بررسی آمده است افزایش دما می تواند به بالا رفتن تعداد لاک پشت های ماده منجر شده و مشکلات تخم گذاری را افزایش دهد.

همچنین در سال های اخیر در مکان هایی همچون فلوریدا تعداد بیشتری از تخم های لاک پشت ها شانس کمتری برای تکامل دارند.

به گفته کارشناسان لازم است دمای اینکوباسیون (کمون) و تکمیل شدن فرآیند رشد تخم ها تحت کنترل باشد زیرا جنسیت لاک پشت های دریایی با توجه به دمای این دوره، تعیین می شود.

به طور مثال در دمای 29 درجه سانتی گراد احتمال نر یا ماده شدن لاک پشت برابر است هر چند افزایش این دما می تواند احتمال ماده شدن را بیشتر کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازنیچر وورد نیوز، کارشناسان با بیان اینکه افزایش تعداد لاک پشت های دریایی ماده به معنی تعداد تخم گذاری های بیشتر است، اظهار داشتند: با این حال وجود تعداد بالایی لاک پشت ماده و تعداد کمتری لاک پشت نر می تواند زیستایی جمعیت این گونه جانوری را تهدید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش دما حیات لاک پشت های دریایی را تهدید می کند

افزایش دما حیات لاک پشت های دریایی را تهدید می کند