مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 15:052017-06-24اجتماعي

مشاهده لاشه یک قطعه دلفین در بندرعباس


رییس اداره محیط زیست دریایی استان هرمزگان گفت: در پی گشت و کنترل نیروهای یگان حفاظت محیط زیست لاشه یک قطعه دلفین در ساحل سورو بندرعباس مشاهده شد.

- افشین عسکری در گفت وگو با ایسنا، بیان کرد: با توجه به شواهد موجود و پس از بررسی وضعیت ظاهری حیوان مشخص شد، علت مرگ احتمالاً برخورد با پروانه قایق بوده است.

وی با بیان اینکه دلفین هایی که در اطراف جزایر قشم، هنگام و لارک زندگی می کنند و در فصول خاصی از سال که جمعیت ماهی آنچوی از خانواده موتو ماهیان افزایش می یابد از این سفره طبیعی بهره برده و اقدام به ذخیره چربی می کنند، اظهار کرد: بر اساس مشاهدات صورت گرفته توسط گروه کارشناسی بیش از 10 روز از مرگ گونه مذکور گذشته و بدن جانور در حال فساد است و با توجه به وجود پدیده مد در روزهای اخیر توسط امواج چندین بار از ساحل به دریا و دوباره بازگشته است، لذا پس از انجام عملیات بیومتری و شناسایی گونه مذکور نمونه برداری جهت تکمیل اطلاعات ژنی صورت گرفت.

وی عنوان کرد: جانور مذکور از گونه دلفین بینی بطری اقیانوس هند-آرام (Indo-Pacific Bottlenose Dolphin) بانام علمی Tursiops Aduncus به طول 230 سانتیمتر و حدود 150 کیلوگرم است.

عسکری افزود: این دلفین دارای بدنی ستبر و قوی و طول باله پشتی بلند و هلالی شکل ، شکم معمولاً سفید تا خاکستری روشن و پهلوها و پشت جانور خاکستری پررنگ ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده لاشه یک قطعه دلفین در بندرعباس

مشاهده لاشه یک قطعه دلفین در بندرعباس