مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 14:512017-06-24بين الملل

آیا واقعا ایرانی ها عصبانی ترین مردم جهان هستند؟!


نائب رییس مرکز روان شناسی و مشاوره شهر با نقد گزارش نظر سنجی گالوپ در خصوص این که ایرانی ها عصبانی ترین مردم جهان هستند گفت: این گزارش منطبق بر واقعیت ها نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو؛ در چند روز اخیر نتیجه یک نظرسنجی تیتر اصلی بسیاری از رسانه ها شد و آن این بود که ایرانیان عصبانی ترین مردم دنیا هستند.

گالوپ، در گزارش سالانه 2017 خود، طی یک پژوهش که براساس مطالعه وضعیت 142 کشور انجام شد، مردم ایران را به عنوان عصبانی ترین مردم جهان معرفی کرده است.

در این گزارش مردم ایران با 50 درصد و عراق با 49 درصد و سودان جنوبی با 47 درصد عصبانی ترین کشورهای دنیا معرفی شده اند.

در این باره اما سید محسن طباطبایی مزدآبادی نائب رییس مرکز روان شناسی و مشاوره شهر که پیشتر موضوع خشم شهری را مطرح کرده بود معتقد است این گزارش منطبق بر واقعیت ها نیست هرچند باید به عنوان یک زنگ هشدار در نظر گرفته شود.

وی در یادداشتی که در اختیار ما قرار داده آورده است: صحت این نتیجه گیری و آمار منتشر شده از طرف موسسه کالوپ شاید در نگاه اول کمی غیر منطقی به نظر برسد زیرا سوالاتی که در این پژوهش استفاده شده است اولا: پایایی و روایی آنها به عنوان ویژگی هایهای بنیادی مقیاس های پژوهشی مورد تایید قرار نگرفته است، ثانیا استفاده از سوالات مشترک برای 142 کشور با آدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا واقعا ایرانی ها عصبانی ترین مردم جهان هستند؟!

آیا واقعا ایرانی ها عصبانی ترین مردم جهان هستند؟!