مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 13:112017-06-24سياسي

«طرح گاپ و سد ایلیسو ترکیه» اثرات مخربی بر محیط زیست ایران دارد


مدیرکل دفتر ارزیابی و اثرات زیست محیطی سازمان محیط زیست با اشاره به اجرای طرح گاپ ترکیه و سد ایلیسو گفت: طرح گاپ و سدهای زیرمجموعه آن می تواند باعث بروز مشکلات زیست محیطی و خشک شدن تالاب هورالعظیم و گسترش ریزگردها در ایران و منطقه شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فضای مجازی خبرگزاری دانشجو"، حمید جلالوندی درباره بحرانهای زیست محیطی که به واسطه اجرای طرح گاپ ترکیه و ساخت سد ایلیسوی در آن کشور، ایران را تهدید می کند، اظهار کرد: ما تمام نگرانیها و موضوعات تخصصی خود را از طریق وزارت امور خارجه به طرف ترکیه ای و سازمان ملل منعکس کرده ایم و این رایزنیها همچنان در سطح بین دولتهای دو کشور ایران و ترکیه ادامه دارد.

وی ادامه داد: موضوع مطرح شده فقط سد ایلیسو نیست بلکه طرح گاپ که متشکل از سدهای مختلف است برای ما اهمیت دارد و تمامی دغدغه های لازم به کشور ترکیه منتقل شده است.

مدیرکل دفتر ارزیابی و اثرات زیست محیطی سازمان محیط زیست با اشاره به سدهای عظیم و دارای ظرفیت طرح گاپ توضیح داد: مشکلاتی نظیر وجود ریزگردهای بین المللی، تبعات بر روی دجله و مورد تهدید قرار گرفتن منافع ملی را انتقال داده ایم.

به گفته جلالوندی، وزارت خارجه به طور جد پیگیر این موضوع است البته پویش مردمی نیز درباره طرح گاپ ترکیه و سد ایلیسو شکل گرفته است؛ این پویش مردمی اگر به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«طرح گاپ و سد ایلیسو ترکیه» اثرات مخربی بر محیط زیست ایران دارد

«طرح گاپ و سد ایلیسو ترکیه» اثرات مخربی بر محیط زیست ایران دارد