مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 09:252017-06-24اقتصادي

افزایش جمعیت ملخ ها در لرستان


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی از مبارزه علیه آفت ملخ در مزارع لرستان خبر داد.

- مهندس مجید جوادی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متأسفانه در فصل زراعی جاری زمستان و پاییز با کاهش بارندگی ها مواجه بودیم که باعث ایجاد مراتع ضعیف شد.

وی اضافه کرد: با بارندگی هایی که طی بهار داشتیم رطوبت در خاک افزایش یافت و متاسفانه ملخ که در خاک تخم ریزی می کند، این رطوبت موجب تفریق تخم و افزایش پوره آنها شد.

جوادی با بیان اینکه با این شرایط جمعیت ملخ ها در مراتع افزایش یافت، افزود: به علت نبود تغذیه کافی در این عرصه ها بخشی از آنها به سمت اراضی حاشیه مراتع و جنگل ها هجوم آوردند که حال مبارزه علیه این حشره در حال انجام است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی لرستان ازجمله کانون های هجوم این آفت را سپیددشت، ریمله، خرم آباد، دورود و الیگودرز عنوان کرد و گفت: ملخ جزء آفات عمومی محسوب می شود و در همین راستا هزینه مبارزه علیه آن برعهده سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه به اندازه کافی برای مبارزه سم تأمین شده است، ادامه داد: هر جا که احتمال خسارت هست سریعاً کارشناسان سازمان به محلول پاشی مزرعه می پردازند کما اینکه در شول آباد و سپیددشت این کار انجام شده است و فعلاً مشکل خاصی نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت ملخ ها در لرستان

افزایش جمعیت ملخ ها در لرستان