مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 08:502017-06-24پزشكي

خفاش ها منشا انتقال عفونت ویروسی بعدی به انسان


بسیاری از عفونت های ناشناخته یا کمتر شناخته شده ای که در چند دهه اخیر ناگهان شایع شده و جان بسیاری را گرفته است عفونت های ویروسی بوده اند که از پستانداران به انسان منتقل شده بودند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از بی بی سی، ایدز از نوعی میمون به نام "رزوس"، سارز از "گربه زباد" و ابولا از خفاش به انسان انتقال یافته است.

اما چگونه می توان فهمید کدام پستانداران احتمال دارد به انسان ویروس منتقل کنند و کدام ویروس ها این قابلیت را دارند که از یک پستاندار به انسان منتقل شوند.

گروهی از دانشمندان برای پاسخ دادن به این پرسش ها و برای پیش بینی اینکه چنین عفونت هایی دفعه دیگر در کدام نقطه دنیا و از طریق کدام پستاندار ممکن است شایع شود سعی کردند نقشه جهانی ویروس های پستانداران را تهیه کنند.

آنها سعی کردند اطلاعات موجود درباره پستانداران و ویروس های شناخته شده آنان را جمع آوری کنند که این کاری بسیار دشوار است.

درباره برخی گونه ها تحقیقات مفصل و بسیار دقیقی انجام شده اما برخی گونه ها تقریبا نادیده گرفته شده اند.

در مناطق وسیعی در دنیا مثل بخش بزرگی از آفریقا، اطلاعات کافی درباره گونه های پستانداران و ویروس ها وجود ندارد و بنابراین دانشمندان مجبور بودند با مدل سازی، داده های این مناطق را تخمین بزنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خفاش ها منشا انتقال عفونت ویروسی بعدی به انسان

خفاش ها منشا انتقال عفونت ویروسی بعدی به انسان