مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1396 ساعت 01:312017-06-23سياسي

نگاه علم و دین به یکدیگر


علم روش خاص خود را دارد که همان تجربه، نظریه پردازی و تطبیق تجربه با پیش بینی های نظریه است؛ بنا بر این علم، شرقی، غربی، دینی، و غیر دینی، ندارد.

- اشاره دکتر مهدی گلشنی(زاده 1317 ش در اصفهان) فارغ التحصیل دکترای فیزیک از دانشگاه کالیفرنیا، عضو هیأت علمی و استاد تمام دانشگاه صنعتی شریف، عضو پیوسته فرهنگستان علوم، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، عضو آکادمی علوم جهان اسلام، عضو انجمن اروپایی علم و الهیات، عضو مرکز الهیات و علوم طبیعی برکلی، عضو مؤسس انجمن بین المللی علم و دین کمبریج، برنده دو دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی و چهره ماندگار فیزیک در سال 1381 است.

قرآن و علوم طبیعت ، از علم سکولار تا علم دینی ، علم و دین و معنویت در آستانه قرن بیست و یکم ، تحلیلی از دیدگاه های فلسفی فیزیک دانان معاصر و علم، دین و فلسفه ، از جمله آثار مکتوب اوست.

در ادامه گزیده ای از آراء و نقد و نظرات دکتر گلشنی را درباره علم دینی می خوانیم: علل مخالفت با طرح علم دینی علت نخست: تعبیرهای نادرست و متفاوتی است که از علم دینی در کشور ارائه می شود؛ مانند: · علمی است که در ازای فرهنگ و تمدن اسلامی تکوّن و توسعه پیدا کرده است.

· علمی است که هدف آن تبیین کتاب و سّنت است؛ مانند فقه، کلام، تفسیر و.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاه علم و دین به یکدیگر

نگاه علم و دین به یکدیگر