مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1396 ساعت 23:012017-06-23سياسي

محمد مهدی اسلامی دو گام تکمیلی مورد انتظار از دستگاه قضا


به نظر می رسد اگر گام اول که اینک محکم برداشته شده، ادامه یابد و دو گام فوق الذکر نیز به صورت جدی محقق گردد و افکار عمومی نیز در جریان آن قرار گیرد؛ - اعتماد عمومی به دستگاه قضایی، رشد فزاینده ای خواهد یافت .

دهه هفتاد بود و هنوز شهید لاجوردی جزو مسئولان عالی قضایی، خواهرش به سراغ اوآمده بود ، می گفت شما که می دانی این خانه مال من است، قاضی علیه من حکم داده است و می خواهند به نفع فرد کلاهبردار آن را از من بگیرند.

قبول نکرد سفارشی بکند.

گفت من باید تلاش کنم سیستم را برای همه اصلاح کنم نه اینکه چون تو به من دسترسی داری، مشکلت حل شود.

برای من که شاهد این صحنه بودم، تصویر چهره درهم و ناراحت آن شهید پرغیرت از ذهنم پاک نمی شود که دلش برای همه موارد مشابه می سوخت و درد همه آنها را داشت.

در این سالها تلاشهای گسترده ای برای بهبود دستگاه قضا برداشته شده است؛ از یک سو قوانین حمایت کننده از استقلال قضات، مسئولان قوه قضاییه را برای برخورد با محدودیت های متعدد مواجه می کرد، از سوی دیگر شرایط نامطلوب درآمد قضات و رشوه های نجومی، ضریب خطا و امکان سر خوردن پای قضات را افزایش می داد.

قدمهایی گام به گام برای اصلاح برداشته می شد اما این گامها آن قدر نبود که گمان کنم لبخند بر لبان شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی، شهید لاجوردی و دیگر شهیدان عرصه عدال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محمد مهدی اسلامی دو گام تکمیلی مورد انتظار از دستگاه قضا

محمد مهدی اسلامی دو گام تکمیلی مورد انتظار از دستگاه قضا