مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1396 ساعت 00:262017-06-22سياسي

تحلیل انتقادی بر ضعف سندی احادیث مربوط به داوری امام مهدی بر اساس باطن موضوع


یکی از مسائل مهم مرتبط با مهدویت، موضوع عدالت جهانی و چگونگی اجرای آن است که دلایل عقلی و نقلی فراوان بر ضرورت تحقق آن وجود دارد.

- چکیده یکی از مسائل مهم مرتبط با مهدویت، موضوع عدالت جهانی و چگونگی اجرای آن است که دلایل عقلی و نقلی فراوان بر ضرورت تحقق آن وجود دارد.

شیوه های متداول قضایی که بر شاهد و بینه و امارات تکیه دارند، نتوانسته است عدالت واقعی را به ارمغان آورد.

لذا وجود روایات دال بر تحکیم (داوری) امام مهدی (عج) به باطن در منابع شیعی، شیوه قضایی جدیدی مبتنی بر علم فراگیر امام معصوم را تایید می کند.

در این تحقیق که با روش کتابخانه ای، در استناد و در منبع به روش اسنادی و در تجزیه و تحلیل به شیوه توصیفی ـ تحلیلی انجام گرفته است؛ ضمن طرح یکی از مهم ترین اشکالات وارد بر این گونه داوری، از سوی امام مهدی (عج) در برخی منابع شیعی (یعنی عدم قطعیت و ضعف راویان این احادیث)؛ به پاسخگویی و دفاع از آن ها پرداخته می شود.

مجموع روایات، مربوط به داوری امام مهدی (عج) به باطن را از نظر اعتبار، به دو دسته می توان تقسیم کرد: الف) روایاتی که راویان زنجیره سند آن تماماً ثقه و مسند و متصل به معصوم بوده که روایات مذکور به لحاظ سند و دلالت محتوایی قابل استناد؛ ب) روایات مرسل، مجهول یا ضعیف؛ که البته به دلیل تعاضد مضمونی و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل انتقادی بر ضعف سندی احادیث مربوط به داوری امام مهدی بر اساس باطن موضوع

تحلیل انتقادی بر ضعف سندی احادیث مربوط به داوری امام مهدی بر اساس باطن موضوع