مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 15:302017-06-19اجتماعي

کشف سازه خشتی، بزرگتر از معبد نوشیجان در همدان


پروژه نجات بخشی تپه حاجی آباد همدان به کشف سازه بسیار بزرگ خشتی از دوره آهن 3 (احتمالا متعلق به مادها) با دیوارهای قطور، سکوی آتشدان و سکوهای نشیمن با ابعادی بزرگتر از معبد «نوشیجان» منجر شد.

- پروژه نجات بخشی تپه حاجی آباد همدان به کشف سازه بسیار بزرگ خشتی از دوره آهن 3 (احتمالا متعلق به مادها) با دیوارهای قطور، سکوی آتشدان و سکوهای نشیمن با ابعادی بزرگتر از معبد نوشیجان منجر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری، با توجه به اینکه محوطه باستانی تپه حاجی آباد در روستای رزقان در محدوده محصور ساخت پتروشیمی ابن سینا فامنین همدان قرار دارد پروژه کاوش نجات بخشی آن در دستور کار قرار گرفت .

این در حالی است که بر اساس آیین نامه اجرایی بند "ج " ماده (114) قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی ،اجتماعی و فرهنگی کشور، همه ی دستگاه های اجرایی مشمول قانون برنامه چهارم توسعه موظفند قبل از اجرای پروژه های بزرگ عمرانی و در مرحله امکان سنجی و مکان یابی نسبت به انجام مطالعات فرهنگی - تاریخی در مکان اجرای طرح اقدام کنند.

اسماعیل همتی ازندریانی سرپرست هیأت باستان شناسی این کاوش گفت : فعالیت باستان شناسان در این محوطه به شناسایی و کشف آثار ارزشمندی منجر شد که در مطالعات باستان شناسی غرب ایران از


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف سازه خشتی، بزرگتر از معبد نوشیجان در همدان

کشف سازه خشتی، بزرگتر از معبد نوشیجان در همدان