مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1396 ساعت 13:402017-06-19سياسي

نگاهی به اندیشه های "قرآنیِ" دکتر شریعتی


«قرآن را اگر به زندگی مان و به مذهب مان باز گردانیم، آنگاه او، توحید را ـ چون یک جهان بینی ـ به ما باز خواهد آورد و در توحید، حج، جهاد، امامت، - قرآن را اگر به زندگی مان و به مذهب مان باز گردانیم، آنگاه او، توحید را ـ چون یک جهان بینی ـ به ما باز خواهد آورد و در توحید، حج، جهاد، امامت، شهادت و انتظار، روح حیات بخش خویش را خواهند یافت و ما نیز روح و حیات خویش را به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی شریعتی جامعه شناس، تاریخ شناس و پژوهشگر دینی از مبارزان و فعالان مذهبی و سیاسی و از نظریه پردازان انقلاب اسلامی ایران بود که روز بیست و نهم خرداد ماه با عنوان روز بزرگداشت این شخصیت تاثیرگذار در تقویم نامگذاری شده است.

امسال این روز با ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن همزمان شده که به بهمین بهانه، نگاهی به بینش و نگاه دکتر شریعتی در تعریف جایگاه قرآن و بیان جلوه های دنیوی و گناه انسانی می اندازیم.

قرآن را اگر به زندگی مان و به مذهب مان باز گردانیم، آنگاه او، توحید را ـ چون یک جهان بینی ـ به ما باز خواهد آورد و در توحید؛ حج، جهاد، امامت، شهادت و انتظار، روح حیات بخش خویش را خواهند یافت و ما نیز روح و حیات خویش را! گفته های وی پیرامون ارکان اصلی دین در کتاب حج گواه این مطلب است که آدمی برای رسیدن به هدف والای آفرینش از همه دنیا و نفسانیات خود عبور کرده و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به اندیشه های "قرآنیِ" دکتر شریعتی

نگاهی به اندیشه های "قرآنیِ" دکتر شریعتی